Thursday, January 20, 2011

s.a.h.a.b.a.t

selasa 18hb januari 2010

pukul 8 malam, aku balik dari ofis.. terkejar2 nak tutup komputer.. hati tak senang.. dapat ke aku jumpa die sebelum dia berlepas ke sane.. aku pack barang2 aku.. tutp lampu, pintu, n blah balik umah selaju yang mungkin..

sampai kat umah, ayah aku tak balik lagi.. ouh~ terpaksa aku naek kete ayah aku.. ingat nak naek kete aku, tp ayah time tu bawa kete aku ke tempat kejenya.. tkpelah.. laju sikit kalau pkai kete ayah.. smpai kat umah, aku terus bagi salam..n menyatakan hasrat untuk jumpa sahabat aku di klia pada mama aku.. mula, dia rase bingung, tp aku menyuarakan yang mlm ni, mungkin kali terakhir aku jumpa dia... so, mama aku pun tak kate ape, hnya menganggukkan kepala smbil berpesan, jgn bawak kete laju2.. adik kecik aku, Puteri, nak ikut jugak.. so, aku pun suruh dia makan siap2..

pukul 9, aku bertolak dari umah aku.. dlm perjalanan aku ke klia, adik kecik aku, bnyak mngembirakan aku time tu.. bagi teka teki yang tak masuk di akal.. ketawa kuat jugak aku dibuatnye.. adik..adik.. bila sampai je kat klia, aku teringat time aku antar ex aku ke tempat keje nya.. Rezihullah.. kerja kat ctu.. hntar pada 2 petang, ambil dia pukul 11 mlm.. kenangan kot.. hehehhe.. tp kenangan tu, tak buat aku rase susah hati..sbab aku tak pernah suka kat dia.. so, lantak pi la.. smpai kat park kete, adik aku mnyuarakan yg dia rasa malu dengan pemakaian dia time tu.. dia pkai baju tido kot.. hahahha.. sian die.. tp, budak kecik..ape lah yang nak diherankan orang2 klia tuh..

aku dah sampai kat bahagian departure, aku call sahabat aku tu samada dia dah sampai ke belum.. tp, dia mengatakan dia baru masuk simpang klia.. jauh lagi aku rase.. tkpelah.. smpai awal tkpe, jgn tak sampai2 sudah.. dalam aku jalan2 kat klia tu, aku trnampak seorang perempuan yang bertubuh kecil.. bila amati betul2.. gaya jalan, gaya bercakap, aku kenal.. sambil berdiri tak sampai 3 meter, aku panggil name dia.. 'alia!' die pun menoleh, sambil senyuum lebar.. aku seronok sangat.. dia, shida.. rakan aku yang berlepas ke luar negara menymbung pelajaran di sana.. hurm.. sedeyh jap..

aku lihat alia dan keluarga berborak2.. aku masih tunggu kelibat sahabat aku.. then, tak sampai 10 minit, hp aku bunyi, dan suara shida menanyakan aku di mane kedudukan koordinat aku di bahagian departure tu... so, aku mengatakan aku di seksyen G.. sambil mata meliar2 mncari tubuh shida, ade la polis2 yang hensem2 lalu depan aku.. terleka kejap, pastu, sambung balik cari shida.. dari jauh.. aku nampak seorang perempuan, bertubuh tinggi.. pkai jacket coklat, tudung kuning cair..disamping ibu nya.. sambil menyrgah namenya, shida menoleh kat aku dengan senyuman kelakarnye.. heheheh..

rase senang hati aku jumpa dia.. sahabat di uitm.. pernah kehilangan dia di suatu masa dulu.. pernah kembali pada normal dengan dia.. mcm2 berlaku selama 3 tahun aku belajar dengan dia..di sampin sahabat rapat kami yang lain, debbie n mijah.. hurm.. rindu pulak life universiti.. trkejar2 buat assignment.. bile tak siap, ponteng, n mintak postpone hntar assignment.. adeyh.. kalau tau mak ayah aku nih.. huuu..

selama sejam sengah aku duk kat klia.. borak2 ngan alia n shida.. aku ingat nk tunggu lagi seorang sahabat aku a.k.a roommate lame aku.. Noor Nadia.. atau Kak Nad.. tp, ayah aku call, suruh pulang cepat, risau keadaan adik aku yang tak sudah2 nk beli makanan.. pening aku dengan dia.. tp aku kesian.. die sangat mengantuk.. hasrat nk jumpa sahabat aku, Kak Nad tak kesampaian, ao, aku dengan rase ego nye, mnyatakan ingin pulang.. shida n alia.. last aku jumpa diorang.. adoi.. tahan jek air mate aku time tu.. moga2.. time aku nikah n kawen, diorang sempat hadir nnt.. sbb aku dah brjnji, pada hari prkahwinan aku, aku sponsor tiket pergi balik kat member aku bertiga ni,, shida, deb, n mijah.. itu lah janji aku kat diorang time kat UiTM perak..

to shida.. aku harap, ko okay kat sane.. blajar la sungguh2.. jgn ponteng slalu.. kadang2 boleh ponteng.. hehehhee... kak alia.. moga anda tabah disane.. sy tau anda susah hati.. tp, cool2 sperti cuaca disane.. cool~~ rindu sangat2 kat kamu berdua.. =)

  dari kiri : kak alia, kak nad n shida
( missing all of u, friends)

No comments:

Post a Comment